Polub nas na Facebooku Dołącz do naszej grupy na FB!
Karty Newsy

Patch – Balans oraz System Progresji

Do Artifact wprowadzono kolejny patch zgodnie z zapowiedzią. Jest to patch skupiający się na balansie oraz wprowadzeniu systemu progresji. Są to dwie, bardzo ważne rzeczy których brak, powodował niechęć w stosunku do Artifacta.


Zmiana polityki odnośnie balansu kart

Artifact zakładał że, zgodnie z papierowymi grami karcianymi tcg miał nie mieć zmian w kartach. W głównej mierze dlatego, że taki balans zmienił by wartość kart. Valve uznało jednak, że balans jest ważny i potrzebny nawet kosztem ich pieniędzy. Mieliśmy zatem 24 godziny (od wyjścia patcha), aby odsprzedać karty które, kupiliśmy po koszcie kupna, prosto do Valve. Pozostało więc niewiele czasu. Przy okazji zmniejszy się też ilość kart na rynku. Uwaga aby odsprzedać w ten sposób karty, musimy wejść w ten link.

Teraz natomiast zajmijmy się samymi kartami:

Axe dostaje nerfa na statystyki. Traci jeden ataku i jeden życia [7-2-11] -> [6-2-10] Wciąż będzie mocny ale nie będzie zabijał części bohaterów już na starcie.

Bloodseeker dostaje buffa o jeden życia [7-0-6] -> [7-0-7] oraz jego signature card będzie o jeden many tańszy. Pozwoli mu to na bycie o wiele bardziej użytecznym i zdecydowanie groźniejszym. Podobno ludzie od Boeing’a się o niego pytali.

Cheating Death zostaje zmienione. Od teraz będziemy mogli użyć go raz na turę aby dać death shield na jedną wybraną jednostkę. Warunkiem użycia jest posiadanie zielonego bohatera. Przy okazji będzie też o jeden many tańszy.

Drow Ranger dostaje nerfa na swoją signature card Gust. Od teraz będzie wyciszać jednego wybranego bohatera oraz jego sąsiadów zamiast, wszystkich wrogich bohaterów. Jest to kolosalna zmiana, zwiększająca interakcję pomiędzy graczami.

Jasper Daggers dostają dużego buffa. Nie dość, że ich cena spada o dwa złota, to jeszcze teraz przy ekwipowaniu ściągają wszelkie wrogie efekty z ekwipowanego bohatera. Korzystają w tym celu z nowego keyworda Equip Effect.

Lion dostaje zmianę w swojej zdolności specjalnej. Od teraz posiada ona keyword Quicken, czyli przy każdym użyciu, cooldown zmniejsza się o jeden do minimum jednego. Jest to duży buff, ponieważ w late gamie, będziemy mogli używać jego potężnej umiejętności, co turę. A więc w kolejności, pierwszy raz w 4 rundzie, drugi raz w 7, trzeci w 9 i od 10 rundy w każdej turze. Oczywiście pod warunkiem, że dokładnie w tych turach, skorzystamy z jego zdolności.

Outworld Devourer dostaje buffa o jeden zdrowia [4-0-6] -> [4-0-7]. Niewielka zmiana nie wpływająca zbytnio na grywalność bohatera.

Timbarsaw dostaje buffa na swoją pasywną zdolność. Od teraz atakujący go przeciwnicy tracą jeden punkt pancerza tak długo, jak go atakują.

Są to zmiany jak najbardziej na plus. Jedynie brakuje zmian w innych kartach, by usunąć zbyt losowe efekty jak chociażby fog of war.


System Progresu

Coś na co wszyscy czekali z utęsknieniem czyli powód do grindu. Otrzymujemy doświadczenie oraz rangi zależne od naszych sukcesów na polu bitwy. Zależnie od osiągniętego poziomu będziemy otrzymywać nagrody. Tickety oraz paczki otrzymujemy niestety, jedynie na pierwszych poziomach, ostatni raz na poziomie 16. Łącznie do zdobycia mamy 15 paczek oraz 15 ticketów. Z jednej strony jest to dużo bowiem do tej pory mieliśmy tylko, startową dyszkę pakietów oraz 5 ticektów, za zakup kart. Z drugiej strony, zapewne bardzo szybko osiągniemy ten poziom a potem, nie będziemy mieli znów powodów do grindu. Bo wbijanie 200 poziomu, aby zdobyć awatar Axa, Drowki, Kanny czy Licha powodem do grindu, bym nie nazwał.

Natomiast niestety nie wspomniano nic o nagrodach za ranking. Wiadomym jest iż, kiedy osiągniemy dany poziom w skill ratingu nie możemy go utracić, aż do restartu w następnym sezonie. Nie jest to więc wyznacznik naszej aktualnej pozycji, a raczej topowego osiągnięcia w tym sezonie. Zgodnie z informacją zawartą w patch notsach, punkty w rankingu będziemy otrzymywać tylko za wygrywanie z przeciwnikiem na wyższym, (i zapewne równym) poziomie od nas. Zatem osiągnięcie 75 poziomu czy to w drafcie czy też constructed będzie sporym wyzwaniem.


Wprowadzone zmiany są jak najbardziej potrzebne. Gracze powinni być usatysfakcjonowani… Przez jakiś czas.

zvr
Twoja reakcja