Polub nas na Facebooku Dołącz do naszej grupy na FB!
Newsy

Gabe Newell opowiada o Artifact

Wywiad z Gabe Newell

Materiał nie jest nowy, ponieważ pojawił się już w marcu, ale od tego czasu chorujemy na chroniczny brak informacji na temat Artifact, dlatego postanowiłem przesłuchać i streścić ten wywiad. Myślę, że nie wszyscy go widzieli, dlatego zapraszam do streszczenia.


Najważniejsze informacje

  • Artifact nie będzie grą na zasadzie kamień-nożyczki-papier, czyli nie ma w założeniach, że np. kolor czerwony jest kontrą na niebieski. Słowem, gracz będzie musiał podejmować decyzję na bieżąco i wynik będzie efektem tychże decyzji, a nie zaszytej mechaniki A>B>C>A.
  • Karcianka jest przewidziana jako tytuł pod esport, czyli ma być turniejowa oraz musi być atrakcyjna dla widza.
  • Gra nie ma być pay 2 win.
  • W odróżnieniu od rozwiązań spotykanych w grach F2p, rzadkość danej karty wcale nie będzie równoznaczna z jej mocą.
  • Artifact ma cały czas nagradzać gracza za czas poświęcony rozgrywce. Tak, żeby nie było sytuacji, w której po 100 godzinach rozgrywki dochodzimy do sufitu i kolejne 100 godzin absolutnie nic nowego dla nas nie wnosi. Dzięki temu, gracze będą czuli większą satysfakcję z gry oraz będą cały czas podnosić swoje umiejętności.
  • Jeśli będziemy tworzyć talię, to mamy czuć ogrom możliwości i nie będziemy automatycznie widzieć, które wybory są najlepsze, tylko z czasem będziemy dowiadywać się więcej o dostępnych opcjach, co przełoży się na wciąż rosnące umiejętności.
  • Nie ma żadnych treści dla pojedynczego gracza poza samouczkiem z AI. Nie ma również w planach żadnych kampanii pod single player.
  • To będzie zupełnie nowa mechanika gry dla karcianek, oparta na wyborach, które gracz podejmie i na konsekwencjach, które z nich wynikają.
  • Pierwszy turniej będzie stworzony na zasadzie International i w puli będzie milion dolarów. Planowany jest na pierwszy kwartał 2019 roku.
  • Automatyczne turnieje dla graczy tworzone na poziomie gry, które będą łączyć zawodników o podobnych umiejętnościach i rozwijać ich w kategorii współzawodnictwa.
  • Oddzielnie będą tworzone wydarzenia z profesjonalnymi turniejami.
  • Wysokiej jakości tryb widza, który umożliwi oglądanie pojedynków szerokiej publiczności.
  • Artifact używa Source 2, dzięki temu będzie można przenieść grę na urządzenia mobilne – iOS i Android.
  • Celem twórców Artifact jest zbudowanie najlepszej karcianki, a nie najlepszej karcianki DOTA 2. Artifact korzysta z uniwersum DOTA 2, ale nie jest karcianką DOTA 2.
  • Nie będzie papierowej wersji Artifact, ponieważ byłoby bardzo trudno przełożyć na fizyczną grę założenia np. 100 jednostek w rzędzie, albo szczególnych interakcji na stole.
  • Gra wystartuje z końcem 2018.
  • Wersja mobilna planowana jest na połowę 2019 roku.

Nagranie

zvr
Twoja reakcja

O autorze

Karczmarz

Witajcie w karczmie Artifact: The Dota Card Game! Ja jestem Karczmarzem i zapraszam Was w nasze skromne progi. Możecie mnie kojarzyć z innej karczmy, jaką jest Gwint24.pl. Zatem rozgościcie się i bawcie się dobrze!