Polub nas na Facebooku Dołącz do naszej grupy na FB!
Poradniki

Artifact – kombinacje kart!

Kombinacje kart w Artifact

Cześć, pojawił się bardzo ciekawy wpis na reddicie, autorstwa Daydaya22, w którym autor zestawił znane już kombinacje kart. Oczywiście, to bardzo ograniczone zestawienie, ale daje nam możliwość przyjrzenia się możliwym mechanikom. Co więcej, opisuje również możliwości, jakie mają niektórzy bohaterowie, dzięki temu lepiej możemy zrozumieć sens gry.

Zgodnie z zapowiedzią, ten wątek będzie aktualizowany. Listę wszystkich ujawnionych kart znajdziecie tutaj.


Crystal Maiden + Cunning Plan (+Zeus)

  • Wykorzystanie Cunning Plan, pozwala nam na zamianę miejscami karty z jego sąsiadami, dodatkowo dobieramy kartę bez używania many.
  • Dostajemy dodatkową kartę i zmieniamy miejscami naszych bohaterów, zabezpieczając ich przed ewentualną śmiercią w fazie walki, co przekłada się na brak złota dla przeciwnika.
  • Dobrze zarządzanie zasobami, ponieważ Crystal Maiden zapewnia nam dwa punkty many, za każde rzucone zaklęcie.
  • Może być do wykorzystania z zaklęciami, które kosztują 1 punkt many i w ten sposób możemy sobie zbudować zasoby na kolejna rundę (za każdy 1 punkt wydany w zaklęcia, dostajemy dwa z pasywki Crystal Maiden).
  • Domknięciem kombinacji jest Zeus, który dzięki pasywce zadaje 1 punkt obrażeń sąsiadującym przeciwnikom za każdym razem, gdy rzucamy niebieskie zaklęcie.

Annihilation

  • Zniszcz wszystkie jednostki.
  • Pozwala zatrzymać przeciwnika przed zniszczeniem naszej linii za pomocą wielu jednostek – (zielony kolor temu bardzo sprzyja).
  • Musimy wziąć pod uwagę, że nasze jednostki również zostaną zniszczone.
  • Być może jest to fajna opcja na zebranie złota na zakupy w fazie sklepu?

Dimensional Portal

  • Przyzwij 3 creepy do walki wręcz.
  • Niezły push na linii, gdzie możemy atakować wieżę.
  • Niezły blok, aby ochronić własną wieżę przed atakiem przeciwnika.
  • Synergia z Cunning Plan, ponieważ przyzwane creepy losowo trafiają na stół, ale dzięki temu zaklęciu możemy zamienić je miejscami, ustawiając tak, aby bronić swoich bohaterów lub maksymalizować uderzenie w bohaterów przeciwnika.

Frostbite

  • Zadaj 2 punkty obrażeń i rozbrój jednostkę na jedną turę.
  • Dobry bloker, który w dodatku zadaje obrażenia.

Ventriloquy

  • Wybierz jednostkę i daj jej aggro (taunt, wymusza na przeciwniku atak na tę jednostkę).
  • Synergia z zielonymi bohaterami, którzy mają więcej punktów żywotności, co pozwala im przyjąć więcej obrażeń i ochronić wrażliwe jednostki.
  • Synergia z czerwonymi bohaterami, którzy mają dużo punktów ataku, co spowoduje, że zmuszona do uderzenia jednostka zginie.
  • Synergia z Bristleback (czerwony bohater), który dostaje dwa punkty pancerza za każdym razem, gdy atakujący go bohater zginie.
  • Synergia z Phantom Assassin (czarny bohater), który dostaje +4 punkty ataku, gdy celem jest przeciwny bohater.
  • Synergia z Crystal Maiden (niebieski bohater), generuje nam dodatkowy punkt many z pasywki – Venttiloquy kosztuje 1 punkt, a CM generuje nam dwa punkty many.

Phantom Assassin

  • Dostaje +4 punkty ataku jeśli celem jest wrogi bohater.
  • Kolor czarny jest oparty na mordowaniu przeciwnych bohaterów i inwestowaniu w przedmioty ze sklepu.

Solar Khan

  • Dostaje +4 punkty ataku jeśli atakuje wieżę przeciwnika.
  • Idealny bohater do pushowania wież, być może jej bonus działa również na Ancienta?
  • Powinna być zawsze grana na linii, na której planujesz zniszczyć wieżę przeciwnika.

Coup de Grace

  • Zniszcz bohatera i odrzuć kartę.
  • Wysoki koszt użycia, ale idealna karta do usunięcia newralgicznego bohatera.
  • Warto grać w momencie, gdy mamy sporo kart na ręku, wówczas ryzyko utraty ważnej dla nas karty jest zdecydowanie mniejsze.

Lycan

  • Sąsiadujący sojusznicy dostają +2 do ataku.
  • Dobry tank z 10 punktami życia i wzmacniający sojuszników.
  • Synergia z Bristlebackiem – ułatwia nabijanie pancerza za pomocą jego pasywki.
  • Dimensional Portal – wzmacniamy dwa z trzech creepów, co może nam ułatwić pushowanie linii, bo nagle mamy do dyspozycji 14 punktów ataku (4+4+4+2), co zjada 35% wytrzymałości wieży (40)!

Act of Defiance

  • Ulepsza creepy o 2 punkty ataku i 1 punkt pancerza.
  • Świetnie łączy się z Dimensional Portal, ponieważ wszystkie creepy dostają boost. Może być wykorzystane zarówno w ataku, jak i obronie.

Axe

  • Bohater z mocnymi statystykami, ale bez umiejętności (7/2/11).

Bristleback

  • Dostaje 2 punkty pancerza, gdy atakujący go przeciwnik zginie.
  • Prawdopodobnie jedna z najsilniejszych kart, które zostały do tej pory ujawnione, ponieważ zostaje wzmocniony za każdym razem, gdy wygra walkę.
  • Ma synergię z wieloma kartami, przykłady opisałem powyżej.

Legion Commander

  • Pasywka umożliwia oddanie atakującemu ją przeciwnikowi z siłą równą 2.
  • Niezła karta obronna z żywotnością 8.
  • Synergia z Ventriloquy.

Sven

  • Niezłe statystyki, ale prawdopodobnie bez umiejętności.
  • Raczej słaby bohater w porównaniu z wcześniej omawianymi, których statystyki są lepsze i do tego Bristleback świetnie się wzmacnia.

Berserker’s Call

  • Wybierz sojuszniczego, czerwonego bohatera, który zaatakuje sąsiadujące jednostki.
  • Synergia z Bristleback do stackowania pancerza.
  • Dobre rozwiązanie do farmienia złota na creepach, o ile nasz bohater jest dobrze zbudowany.

Combat Training

  • Wzmocnij bohatera o +2 punkty ataku.
  • Dobre wzmocnienie.
  • Synergia z Legion Commander podczas obrony.

Take Aim

  • Daj bohaterowi 4 punkty ataku na tą rundę.
  • Bardzo mocna na karta do wykorzystania podczas jednej rundy.
  • Bardzo niski koszt many (1).
zvr
Twoja reakcja

O autorze

Karczmarz

Witajcie w karczmie Artifact: The Dota Card Game! Ja jestem Karczmarzem i zapraszam Was w nasze skromne progi. Możecie mnie kojarzyć z innej karczmy, jaką jest Gwint24.pl. Zatem rozgościcie się i bawcie się dobrze!